Arcmaszkozás kicsit másképp... I Mama receptjei

Ahogy ígértem, ez egy igencsak személyes bejegyzés lesz...

fullsizerender_3_16.jpg

Ismét nem egy túl egyszerű időszak áll mögöttem, de ezek után már csak jobb jöhet! :)

Elvesztettem a Nagymamámat november közepén, de tudom, hogy neki már sokkal jobb a Menyországban. Emiatt azt hiszem, hogy azt mondhatom, hogy valamennyivel könnyebben el tudtam Őt engedni.

Annyit kell tudni Róla, hogy a szeretetét leginkább a konyhában tudta kifejezni és kis apróságokkal. Soha nem hitte el, hogy nem vagyok éhes, de szerintem ismeritek ezt a jelenséget Ti is... :)

Nem volt kifejezetten pipere mániás, amióta az eszemet tudom soha nem sminkelte magát.

Amikor a Nagypapámmal pakolásztunk a dolgai között, amikor már nem volt velünk elég megható dolgokat találtunk.

A legegyszerűbb, hogyha beteszek róluk egy képet:

img_8093_2.JPG

Ugye, hogy milyen gyönyörű volt?:) (Papa se semmi, de most nem Ő a főszereplő :) )

A fotó után térjünk át az Estée Lauder púderre... Soha nem gondoltam volna, hogy van egy ilyen luxus púdere, lehet, hogy Ő is elfelejtette. Természetesen elhoztam, nekem különösen kedves emlék marad.

Na de az a kis papírdarab... Egyszerűen nem hittem a szememnek... Csak úgy ott volt a régi fotók között...

Mutatom teljes életnagyságban:

img_8091_2.JPG

Mintha csak nekem küldte volna... Főleg úgy, hogy látszik rajta, hogy valaha használta is.

Nem volt kérdés, hogy szeretnék Neki szánni egy bejegyzést ezekkel a receptekkel együtt. Nehéz dolgom volt velük, hiszen a legtöbb dolognál hiányzik a mennyiség, úgy hogy magamtól kellett kitalálnom őket.

Akkor kezdjünk is bele:

Arcradír élesztővel:

Szükségem volt egy kis darab élesztőre (esetemben 20 gramm) és pár kanál natúr joghurtra.

img_8089_2.JPG

Az élesztőt össze kell morzsolni és csak utána keverhetjük hozzá a joghurtot.

img_8099_2.JPG

Szerintem kicsit túl nagyvonalú voltam a joghurt mennyisgével, úgy hogy nekem egy kicsit hígabb lett.

img_8102_1.JPG

Tudom, tudom, miért nem tettél bele még egy kicsit több élesztőt?! HÁT MERT ÍGY IS BORZASZTÓAN BÜDÖS VOLT AZ EGÉSZ AURÁM, HOGY ALIG RAKTAM BELE...

Tehát el kezdtem felkenni... Mindenhova csöpögött ez a pokoli szagú trutyi. Alig akart megmaradni az arcomon. Végülis sikerült kibírnunk egymás társaságában 20 percet. Egy-két területen darabosra száradt, valahol még ragacsos volt. Nem bírtam már a saját szagomat, úgyhogy így is lekapartam, hogy nem száradt meg mindenhol.

A legmeglepőbb az, hogy tényleg szebb lett tőle a bőröm... Sokkal puhább lett, ami elképesztő.

A szomorú igazság viszont az, hogy nem valószínű, hogy sokat fogom alkalmazni ezt az arcadírt/arcmaszkot, mert nem bírom elviselni az élesztő szagát...

Akinek nincs baja ezzel a szaggal, annak tényleg ajánlom, hogy próbálja ki, mert nagyon szuper munkát végez az ember bőrével! :)

Váratlan vendégség pakolás:

Ez az elnevezés számomra teljesen érthetetlen... Na mindegy.

Ehhez a recepthez babaolaj, citromlé és egy tojássárgája kellene. 

Nekem ne mondja meg senki, hogy babaolajat kenjek az arcomra... Ezért inkább olívaolajat kevertem hozzá.

img_8108.JPG

Utálom a tojásos maszkokat. A hajamra se kentem soha, valahogy undorodom tőle, hogyha nem ételben van.

Nem baj, Mamáért és a blogért mindent.

Egy ilyen folyadék lett belőle:

fullsizerender_44.jpg

Kicsit féltem, hogy ez így mennyire fog fennmaradni a fejemen, ami mint később kiderült, nem volt alaptalan.

Még csak-csak felkentem, de az a 10 perc maga volt a kénköves pokol... Ennyire még soha, de soha nem akartam megvakarni az arcomat. Nem égett vagy ilyesmi, de nagyon csikizte ez a keverék. Ráadásul folyt a számra ez az olajos, tojásos és savanyú cucc... Hát, ezt sem kívánom senkinek.

A végeredmény szép volt, de szintén nem lesz a kedvencem, valószínűleg a tojás miatt.

Finnyás vagyok tudom, elnézést... :))

Paradicsommaszk:

Bevallom, hogy ezen a recepten is változtattam egy kicsit.

Hivatalosan babahintőporral kellett volna összekevernem a paradicsomokat, de egyrészt nincs is itthon, másrészt inkább nem kenném az arcomra. Helyette porcukrot használtam.

img_8110.JPG

A koktél paradicsomokat félbe vágtam és kinyomkodtam belőlük az értékes nedűt. Végül összekevertem a két hozzávalót.

img_8114_1.JPG

Engem egyáltalán nem zavartak a magocskák, úgy hogy így kentem fel a fejemre. 

Nyilván ez is csöpögött mindenfele, az arcomon meg folyt lefele... Kibírható volt, ennél volt sokkal rosszabb ízű is, ez majdnem, hogy finom volt. :D

Körülbelül 10 perc után ráfeszült az arcomra és utána már nem folydogált tovább. 

Miután lemostam, ezt a maszkot is imádta a bőröm. Ráadásul ezt sanszosabb, hogy a jövőben is el fogom készíteni.

Burgonya szemre:

Azzal eddig is tisztában voltam, hogyha nincs otthon uborka, akkor tökéletes lesz egy szelet krumpli is a szemünk alá.

Mivel ezen a papírkán is rajta van, akkor pedig végképp igaz a dolog.

fullsizerender_2_17.jpg

Nem nagy ördöngősség, csak két vékony szeletet kell vágnunk egy kisebb krumpliból.

img_8115_1.JPG

A jégkockáknál nem frissítőbb, de velük is meg voltam elégedve. 

Használat után megmostam a szem alatti területet, mert kicsit meglátszott rajta a keményítő.

A többi receptet nem próbáltam ki, de a nagyrészét igyekeztem bemutatni Nektek a legizgalmasabbakat.

Remélem, hogy tetszett Nektek ez a különlegesebb bejegyzés is! :)

Köszönöm Mama ezt az ajándékot, biztos vagyok benne, hogy mosolyogtál rajtam, ahogy felkentem az arcmaszkokat és közben fintorogtam. Nagyon szeretlek!

 

Köszönöm szépen, hogy velem tartottatok!

 

XoXo,

KISS from SzanciKISS